Gepubliceerd op

Zo essentieel is AkzoNobel

Concept, design en realisatie van het merkplatform voor de marktleider in kleur, coatings en chemicals

De producten van AkzoNobel zijn onmisbaar en overal: van de ijskast in je keuken, tot het schip dat die ijskast hierheen vervoerde. En van de mobiele telefoon in je zak, tot het gebouw waarin je werkt. Ga er gerust van uit dat AkzoNobel de essentiële ingrediënten leverde .

AkzoNobel is wereldwijd marktleider in de ontwikkeling en productie van verf, coatings en speciality chemicals. AkzoNobel beschermt de dagelijkse dingen om ons heen en geeft onze wereld kleur. Gestart in 1646, en nog steeds gevestigd in Amsterdam, maakt AkzoNobel innovatieve oplossingen die bijdragen aan een kleurrijke en duurzame wereld. Het merk AkzoNobel heeft vele brands onder zich. Sommige daarvan zijn bekend bij het grote publiek (International, Sikkens, Dulux), andere zijn exclusief gericht op gespecialiseerde markten.

Essentieel als design-principe voor merk en experience

Welke markten AkzoNobel ook bedient, altijd spelen de producten en oplossingen een onmisbare rol in ons dagelijks leven. Meestal zonder dat we ons daarvan bewust zijn. Vandaar dat AkzoNobel, Jungle Minds vroeg haar eigen centrale identiteit als producent van onmisbare producten voelbaar te maken. Maar hoe doe je dat? Hoe maak je het onzichtbare tastbaar? Met die vraag gingen we eind 2015 aan de slag, en lanceerden in december al de eerste digitale uitingen van de nieuwe merkbeleving. Nu is de tijd rijp voor AkzoNobel.com. Het mondiale AkzoNobel contentplatfrom waar de onmisbare waarde van AkzoNobel voelbaar wordt gemaakt in uitstraling, user experience en rijke content.

Wek de rol van het ‘onmisbare’ tot leven

Het nieuwe AkzoNobel.com wekt tot leven wat er dankzij AkzoNobel producten mogelijk wordt gemaakt. Zo ontdek je hoe de coating van een supersonische auto moet gaan helpen het snelheidsrecord op land te verbreken, en hoe de London Eye zo goed als nieuw blijft. En leer je over innovatieve oplossingen die ons eten minder zout maar toch smaakvol maken, én hoe AkzoNobel de restauratie van het Rijksmuseum kleur heeft gegeven. Visueel sterk, kleurrijk en vol beleving.

Met oog voor een rijke historie

Die slimme en innovatieve toepassingen komen niet uit de lucht vallen, maar zijn het resultaat van een lange traditie. Met Alfred Nobel als een van de ‘Founding Fathers’ en een rijke erfenis van constante innovatie en wetenschappelijke doorbraken mag ook de historie van AkzoNobel niet ontbreken als bouwblok van de nieuwe identiteit.

En een ervaring die verder gaat dan de browser

De nieuwe digitale identiteit die we samen ontwikkelden speelt trouwens niet alleen een rol in browsers, op smartphones, tablets en laptops. De inspirerende interactieve use cases en content die we maakten worden ook getoond op levensgrote schermen in het nieuwe hoofdkwartier van AkzoNobel aan de Amsterdamse Zuidas.

Akzonobel Impressie Rijkmuseum

We feliciteren onze vrienden van AkzoNobel met deze schitterende uitrol!

Over onze rol voor AkzoNobel.com

  1. Ontwikkeling digitale identiteit AkzoNobel
  2. User Experience design, development en implementatie
  3. Content design en productie in-house experience nieuwe hoofdkantoor

Meer weten?

Praat verder over dit project en onze dienstverlening voor de ontwikkeling van AkzoNobel.com.