Je online huis

Om de behoeftes en vragen van toekomstige bewoners te begrijpen, is er maar één plek waar je kunt beginnen: op de bouwplaats. Door kersverse huiseigenaren te vragen naar hun recente ervaringen, kwamen we tot waardevolle inzichten in de journey en de onzekerheden van huizenkopers.

Deze inzichten resulteerden in het concept voor DitIsMijnThuis (DIMT): een schaalbaar platform dat BAM voor elk toekomstig project opnieuw kan inzetten. DIMT is een verkoopsite waarop oriënterende kopers kunnen zien hoe hun toekomstige huis eruit gaat zien en waar zij begeleid worden in alle keuzes die van hen verwacht worden. DIMT informeert en verleidt geïnteresseerden en geeft kopers inzicht in de planning, facturen en voortgang van het project. Ook kunnen zij eenvoudig in contact komen met hun toekomstige buren.

Van succesvolle pilot naar landelijke portal

Het voorgestelde plan van aanpak was een perfecte match met onze wens; namelijk iets creëren mét en voor onze belangrijkste stakeholder, de (toekomstige) bewoners.

Rick van der Zee, Product Owner BAM

Voor BAM creëerden wij een full service communicatie- en verkoopplatform inclusief bijbehorende back-end.

We zijn gestart met een pilot voor nieuwbouwproject 'De Bongerd' in Amsterdam Noord. Deze pilot bleek een enorm succes: ruim 80% van de nieuwe huiseigenaren werd actief op het platform. Dus volgde de verdere doorontwikkeling en landelijke uitrol van DitIsMijnThuis en is het platform inmiddels geïmplementeerd voor meer dan tien nieuwbouwprojecten.

Our results

  • Succesvolle product ontwikkeling: van behoefte analyse naar bèta release, naar landelijke uitrol

  • Sinds livegang bèta ruim 200.000 bezoekers (dus toekomstige bewoners) van de persoonlijke omgeving van ditismijnthuis.nl

  • Sinds 2016 is DITM ook beschikbaar voor huurders, als platform voor energiebesparende verbouwingen aan hun woning  

Meer weten?

Bart ter Steege
Managing Partner
Bart ter Steege
bart.ter.steege@jungleminds.nl Bekijk LinkedIn profiel

Meer goede verhalen