Ons werk

  • Digital Strategy
  • Prototyping
  • UX-research
  • User Experience design
  • Mobile applications
  • User Testing
  • Team design and resourcing

Eerste lancering

  • juli 2014

Bezoek website

tnt.com

Hoe een groot bedrijf klein ging werken

Als er één markt is die door digital fundamenteel is veranderd, is het de pakketbezorging. TNT -één van de grootste logistieke dienstverleners wereldwijd- is met hun succesvolle ‘European Road Network’ binnen Europa de meest efficiënte en goedkoopste dienstverlener, maar merkte dat het een achterstand had in e-commerce.

Zoals het een topbedrijf betaamt spraken ze daarom een grote ambitie uit: ‘Ontwikkel het digitale platform waarmee we 200.000 SME (Small Medium Enterprise) klanten binnenhalen’ en maak ons daarmee een toonaangevende digitale speler in de logistieke markt.

Tnt Team

Binnen een paar weken creëerden we zo een krachtig prototype dat we elke twee weken valideerden en aanscherpten door user tests met de doelgroep. Zo waren we in staat niet alleen de juiste inhoudelijke keuzes te maken maar ook de interne organisatie konden doordringen van het belang van het digitale kanaal en de bijbehorende manier van agile werken zien. Een werkwijze met zo veel positieve organisatorische impact dat zelfs TNT CEO Tex Gunning langskwam om het proces en het resultaat te bekijken.

Niall McLoughlin over de partnership tussen TNT en Jungle Minds.

Een eigen gebouw voor alle developers

De samenwerking met TNT is een echt partnership, waarbij we de zelfstandigheid van de klant erg hebben aangemoedigd. We begonnen met een e-commerce prototype, waarna we langzaam voor alle digitale kanalen van TNT een apart team opstartten. Die aanpak heeft inmiddels geleid tot een nieuw ontworpen, gerealiseerde en internationaal gelanceerde TNT website, bookingtools, een nieuwe klantomgeving en een native app. 

Nog groter is de impact die we maakten op de organisatie en manier van werken binnen TNT. Van één kamer in ons kantoor, de hele vijfde verdieping bij TNT zelf, naar een compleet eigen pand vlak naast het hoofdkantoor, met in totaal meer dan honderddertig developers die in kleine teams van TNT de beste digitale speler van het web maken. Vooral op eigen kracht, en met hier en daar een klein beetje ondersteuning van ons natuurlijk.

Tnt Watch

Our results

  • In acht weken van digitale ambitie naar bij klanten gevalideerd prototype
  • Opgeschaald van één prototype team naar twaalf actieve productteams bij TNT
  • Programma met meerdere grote releases, waaronder TNT de website, de open bookingtool, track & trace, de een nieuwe klantomgeving en de native app.
  • Internationale uitrol (+200 landen).
  • Implementatie agile werkwijze met enorme toename in productiviteit als gevolg (van gem.  twee releases per jaar, naar meerdere releases per twee wekelijkse sprint)

Beta platform MyTNT

Meer weten?