Ultimaker

Een merkplatform voor de 3D-printrevolutie creëren

Bezoek site:

ultimaker.com

Daadwerkelijke ondersteuning voor zowel nieuwkomers als doorgewinterde gebruikers

De echte waarde van het platform is gericht op zowel beginnende gebruikers als 3D-fanatici. Voor de nieuwkomers ten aanzien van de mogelijkheden die 3D-printen biedt beoogt het platform elke consument, amateur en professionele gebruiker in gelijke mate te inspireren met levensechte ervaringen en toepassingen, bijvoorbeeld door een docent bekend te maken met wat een 3D-printer in de klas zou kunnen betekenen.

Daarnaast heeft Ultimaker een grote, actieve en almaar groeiende wereldwijde gebruiksgemeenschap die als drijfveer fungeert voor de open source innovatie van de Ultimaker-printer. Met een online gebruikersplatform dat groot maar ook schaalbaar is hebben we deze ‘ambassadeurs’ in staat gesteld ideeën uit te wisselen en hun bijdrage te leveren aan de printtechniek.

Het verhaal van Luke en zijn via e-NABLE 3D geprinte hand is een van de vele succesverhalen

Een wereldwijd open source platform

We ontwikkelden en lanceerden een online platform op maat, en zorgden ervoor dat het groeide. Sinds lancering begin 2014 hebben we de Ultimaker-identiteit opnieuw ontworpen, veel inspirerende gebruiksvoorbeelden gefilmd en die video-opnamen online gedeeld, en het online gebruikersplatform gelanceerd dat Ultimaker in contact brengt en houdt met 3D-printfanaten overal ter wereld. De nieuwe Ultimaker-website stelt een volwassen gebruiker in Hong Kong en een jongere in Groningen in staat om samen van de ene op de andere dag nieuwe printtechnieken te bedenken, met mogelijk revolutionaire gevolgen voor het vakgebied in zijn geheel.

Een dergelijk platform uit het niets opbouwen vergt enorm veel werk. Toch voelde het werken met het Jungle Minds-team altijd als een echt samenwerkingsverband: een twee-eenheid om de droom van Ultimaker naar een hoger niveau te tillen

Jos Burger, CEO, Ultimaker

Door ons behaalde resultaten

  • Van begin tot eerste lancering in acht weken.

  • Meer dan 25 inspirerende verhalen (video’s), overal ter wereld gefilmd.

  • Een online gemeenschap van meer dan 10.000 leden die samen al meer dan 300.000 stukken plaatsten.

Meer weten?

Managing Partner
Bart ter Steege
bart.ter.steege@jungleminds.nl