Vesting Finance: de make-over van een incassobedrijf

Klassieke incassobureaus zijn bij uitstek gebaat bij een niet al te prettige uitstraling. Maar Vesting Finance is geen klassiek incassobedrijf. Vesting Finance is een transparante en meedenkende partner voor debiteurenmanagement. En daarbij hoort een moderne brand identity, gebouwd op waarden als betrouwbaarheid en toegankelijkheid. En natuurlijk krachtig herkenbaar toe te passen op alle on- en offline kanalen. En dus vroeg ze Jungle Minds haar nieuwe digital first brand identity vorm te geven.

Vesting Finance ondersteunt haar klanten bij de optimalisatie van hun krediet management: van acceptatie en beheer van klanten tot incasso en schuldbewaking bij wanbetaling. Vesting positioneert zich hiermee als volwaardig partner in financiële vitaliteit en groei van haar klanten.

Wij denken graag met u mee - de diensten van Vesting Finance

De briefing: voorloper in klantgerichtheid & transparantie

Vesting Finance is onderdeel van Arrow Global, Europees leider op het gebied van Credit management. Bijkomend doel van de herpositionering was om Vesting Finance binnen het merkportfolio van Arrow Global neer te zetten als voorloper op klantgerichtheid, benaderbaarheid en toegankelijkheid.

Help ons het Vesting merk te positioneren als de innovatieve en klantgerichte voorloper binnen het merkportfolio van Arrow Global

Bouwblokken voor een nieuwe identiteit

Elke sterke brand identity wordt opgebouwd vanuit eigenschappen die bepalend zijn voor de verschijningsvorm van het merk.

Vesting Finance logo

Het DNA van Vesting Finance wordt opgebouwd uit de volgende bouwblokken:

  • Heritage: Vesting Finance is een bedrijf met een verhaal en een sterke verbintenis met Naarden Vesting waar het bedrijf haar oorsprong heeft. Deze verbintenis komt met name naar voren in het beeldmerk waarin verleden en trots samenkomen. 
  • Toegankelijkheid: hoe je ook met Vesting Finance in aanraking komt, we zijn benaderbaar, behulpzaam & toegankelijk. 
  • Craftmanship: de inhoudelijke lat ligt hoog en gedrevenheid is een must. Onze betrouwbaarheid komt voort uit ons vermogen om ons te verdiepen in de ander en door inlevingsvermogen te tonen in de complexiteit van elke situatie.

Het resultaat: van een nieuwe identiteit...

Digitale identiteit gaat veel verder dan alleen een beeldmerk. Maar toch vormt een sterke beeldtaal wel degelijk een belangrijke basis. Het beeldmerk heeft de vorm van een schild, een universeel symbool voor bescherming. Ook symboliseert het beeldmerk de verbinding die Vesting Finance maakt tussen crediteuren en debiteuren door de twee delen die in elkaar vallen als een puzzel.

Vesting Finance - identity

...tot een totaal vernieuwde online presence

Naast de merk rationale en bijbehorende brandguides vertaalden we de nieuwe identiteit direct door naar Vesting’s nieuwe digitale aanwezigheid. Met als vlaggenschip haar totaal vernieuwde website helder gestructureerd om alle doelgroepen van Vesting Finance optimaal te bedienen.

Vesting Finance - online identity

Meer weten?

Kars Kingma
Managing Partner
Kars Kingma
kars.kingma@jungleminds.nl

Meer goede verhalen