Beleving en liefde voor vogels als het centrale thema

De Vogelbescherming probeert altijd mensen enthousiast te maken voor vogels en zoveel mogelijk kennis te verspreiden over deze gevleugelde diersoort. Daarom ontwierpen we elk aspect van het platform met maximale ‘vogelbeleving’, met grote visuals en interessante feiten en weetjes. De absolute topper van het platform is de online versie van de ‘wereldberoemde’ Vogelgids: een onuitputtelijke bron van kennis, inspiratie en plezier voor elke vogelliefhebber.

Elke bezoeker op natuurlijke wijze betrekken bij de missie van Vogelbscherming

De missie van Vogelbescherming is eenvoudig: iedereen met interesse in vogels nog meer enthousiasmeren en hen betrekken bij het welzijn van deze diersoort op een manier die bij die liefhebber past. Genieten staat daarbij altijd op één, dus hielden we de contentindeling van het platform bewust eenvoudig. Maar ongeacht waar je je bevindt op het platform, door de slimme navigatiestructuur (getest én geoptimaliseerd na kwantitatief gebruikersonderzoek met de Treejack methode) en de inspiratieblokken die doorlinken naar andere pagina’s nodigen we de bezoeker altijd uit om meer van het platform te ontdekken.

Zo vertellen we de ‘huis, tuin en keuken vogelliefhebber’ iets wat hij nog niet wist over zijn favoriete soort. Nodigt dat uit tot verdere verdieping, dan weten we waarschijnlijk een mooie excursie bij hem in de buurt. Of geven we tips hoe hij zijn tuin kan omtoveren tot een waar vogelparadijs. Zo proberen we iedereen met een hart voor vogels stap voor stap en op een natuurlijke manier te betrekken de Vogelbescherming.

Voor het werven en behouden van steun

Het nieuwe platform helpt de Vogelbescherming om ook in de toekomst het leven van vogels in Nederland beter te maken. Overal op Vogelbescherming.nl proberen we de bezoeker te verleiden een stap verder te gaan in het steunen van Vogelbescherming in haar doelstelling. Niet door schreeuwerige knoppen maar door vanuit de context van de bezoeker een relevante manier te bieden waarop de bezoeker zijn steentje kan bijdragen aan het welzijn van vogels.

Onze resultaten

En dit hebben we bereikt:

  • Geheel vernieuwde navigatiestructuur ontwikkeld geoptimaliseerd na kwantitatieve test met gebruikers
  • Nieuwe branding Vogelbescherming doorvertaald naar online design voor eenduidige merkbeleving (over alle kanalen)  

Meer weten?

Bart ter Steege
Managing Partner
Bart ter Steege
bart.ter.steege@jungleminds.nl Bekijk LinkedIn profiel

Meer goede verhalen